Friday, 27 June 2008
Vanitas I
April 22nd 2005
Happening starting at 21h
We are terrified by the inexorable passage of time, by the irrevocability of one’s own age. Hence we have discarded mortuary rituals, confined death to the edges of our society and stopped adding candles on our birthday cakes.
There was a time though when we would remind ourselves of and reflect upon the transient quality of life by exhibiting in our homes vanitas paintings. The genre was quite popular as it depicted skulls, burning candles, hourglasses, flowers and other symbols of the brevity of life in various combinations.
Vanitas held a message of hope and redemption, and told of the vanity of art and even of the artist.
The image that will serve as a background for the happening is a detail of an etching by Cornelis Galle, c.1625. It uses three groups of symbols: "the symbols of earthly existence, of the mortal nature of human life, and of the resurrection of the eternal life". The legend "EXITUS ACTA PROBAT" (the result demonstrates the value of deeds) is taken from the second poem of Ovid's Heroides.
Christina Katsari is inviting you to celebrate her birthday and to deal once and for good with images from time past. She will take all the elements of a birthday party and reverse them. Within the time lap of the happening nothing will be left.
The happening will start at 21h precise, please come on time.
Anne-Laure Oberson
Μας τρομοκρατεί το αδυσώπητο πέρασμα του χρόνου, το αμετάκλητο της ηλικίας μας. Έτσι έχουμε αποδιώξει τις νεκρώσιμες τελετές, περιορίζοντας το θάνατο στις άκρες της κοινωνίας μας και σταματώντας να προσθέτουμε κεριά σε κάθε επόμενη τούρτα γεννεθλίων.
Υπήρχαν όμως εποχές που θυμίζαμε στους εαυτούς μας και αναλογιζόμασταν πάνω στον παροδικό χαρακτήρα της ζωής με το να εκθέτουμε στα σπίτια μας πίνακες vanitas. To είδος ήταν πολύ δημοφιλές, με απεικονίσεις κρανίων, αναμμένων κεριών, κλεψύδρων, λουλουδιών και άλλων συμβόλων της βραχύτητας της ζωής σε διάφορους συνδυασμούς. Τα vanitas έφερναν ένα μύνημα ελπίδας και απολύτρωσης, και μιλούσαν για την ματαιοδοξία της τέχνης ή ακόμα και αυτήν του καλλιτέχνη.
Η εικόνα που θα αποτελέσει το πλαίσιο της εκδήλωσης είναι μία λεπτομέρια από ένα χαρακτικό του Cornelis Galle που έγινε γύρω στα 1625. Σ’αυτό χρησιμοποιούνται τρεις ομάδες συμβόλων: «τα σύμβολα της γήινης ύπαρξης, της θνητής φύσης της ανθρώπινης ζωής και της ανάστασης στην αιώνια ζωή». Η επιγραφή "EXITUS ACTA PROBAT" (το αποτέλεσμα αποδυκνείει την αξία των πράξεων) είναι από το ποιήμα Heroides του Οβιδίου.
Η Χριστίνα Κατσάρη σας προσκαλεί να γιορτάσετε μαζί της τα γεννέθλιά της και να αντιμετωπίσετε μια και καλή τις εικόνες του παρελθόντος. Θα πάρει όλα τα στοιχεία ενός πάρτυ γεννεθλίων και θα τα αναστρέψει. Ωσπου να διαγράψει την τροχιά της η εκδήλωση, δε θα έχει μείνει τίποτα. Το happening θα αρχίσει στις 21.00 με μουσική από τον Δημήτρη Πολιτάκη.
Ο D624 είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, ο οποίος λειτουργεί ως βήμα για ενεργούς επαγγελματίες στο χώρο της τέχνης με σκοπό την αλληλεπίδραση μέσω άλλων των τομέων γνώσεων καθώς και την άμεση και ελεύθερη εμπλοκή του κοινού.
Ο D624 θα λειτουργεί ως ειδικά επιλεγμένος πειραματικός χώρος για projects, ο οποίος θα δίνει τη δυνατότητα σε επαγγελματίες από τα εικαστικά, την λογοτεχνία και τις θεατρικές τέχνες, καθώς επίσης και σε επιμελητές, κριτικούς και ακαδημαϊκούς να ξεχωρίσουν, να έρθουν κοντά, να συνεργαστούν, να διαφωνήσουν, να εμπνεύσουν ο ένας τον άλλο και να μοιραστούν την εμπειρία τους με το κοινό.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
5 comments:
"EXITUS ACTA PROBAT": the outcome justifies the deed.
Ο σκοπός αγιάζει το μέσον?
όχι Νασσο, ο σκοπός δεν αγιάζει το μέσον...
"το αποτέλεσμα αποδυκνείει την αξία των πράξεων"
Μέτρο της επιτυχίας παραμένει το αποτέλεσμα.
Το τοπικό και άρα εντοπιστικό αυτό μοντέλο της memoria οργανώνεται ως «εσωτερική γραφή» του υποκειμένου και έλκει την καταγωγή από το πλατωνικό μοντέλο της εγχάραξης δεδομένων πάνω στο παθητικό υλικό υπόστρωμα μιας κέρινης πλάκας. Κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης υποβάλλεται σε διάφορους μετασχηματισμούς, ώσπου υποκαθίσταται τελικά από τη δημιουργική δύναμη της νεοτερικής φαντασίας (imaginatio)...».
Πηγή: Φράνσις Γέιτς: Λίγοι γνωρίζουν ότι οι Ελληνες εφηύραν πρώτοι μία τέχνη της μνήμης [εικόνες] | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/node/103372#ixzz2r2dBnPec
Post a Comment